ATENȚIE ȘOFERI ! Centrul Unic de Monitorizare NU VĂ POATE AMENDA pentru viteză

1618668_783743648307336_1239792269_n

Vitezomanii surprinși de radarele recent amplasate în Chișinău nu pot fi încă amendați. Asta, din cauză că aparatele nu au fost expertizate și omologate.

Potrivit Institutului Național de Metrologie,  Serviciul Tehnologii Informaționale al Ministerului Afacerilor Interne s-a adresat cu o solicitare de a fi aprobate mijloacele de măsurare a vitezei de mișcare a mijloacelor de transport, de tip CSK-IK produse de Hebei Jianshe Construction Grup Co. din republica Populară Chineză  la data de 17.12.2013.

8 001

Tudor Bârsa, specialist principal al Centrului de Metrologie Aplicată, a declarat pentru portalul deschide.md că acțiunea de aprobare a radarelor este la o etapă avansată de realizare și urmează a fi finalizată în curând.

În privința camerelor de luat vederi , plasate în intersecții și utilizate la controlul traficului rutier, INM consideră că acestea nu sunt mijloace de măsurare și nu există temei pentru a fi supuse controlului metrologic legal.

Aceste camere pot fixa încălcări ale marcajului rutier, a semnalelor semaforului și altele.

Dan Chirița, șeful  din cadrul MAI, a declarat că numai în 8 intersecții din capitală au fost montate radare (vezi foto).

Intersectii

Ofițerul de presă al Inspectoratului Național de Patrulare, Uliana Catan, a declarat pentru deschide.md că nici un șofer care a fost surprins de camerele de luat vederi că se deplasa cu viteză excesivă nu a fost încă amendat pentru depășirea limitei de viteză.

Vitalie Zamă, avocat la “NAGACEVSCHI & Partenerii”, susține că până la finalizarea expertizării metrologice, nici o autoritate publică nu este în drept să măsoare viteza cu dispozitivele respective. 

“Orice masurare cu astfel de dispozitive este ilegală, rezultatele acestei masurări nu pot servi drept probe și prin urmare șoferul nu poate fi tras la răspundere“, a punctat Vitalie Zamă.

Avocatul a mai adăugat că, dacă INP a întocmit procese verbale, acesta pot fi invalidate de instanța de judecată, iar imaginile foto și video de la camere pot fi suficiente pentru a demonstra încălcarea regulamentului circulației rutiere decât dacă în imagini șoferul poate fi identificat fără dubii. În caz contrar, procesul verbal poate fi invalidat, dacă nu sunt și alte probe.

Reamintim că Centrul de monitorizare şi control trafic al Serviciului Tehnologii Informaţionale al MAI a fost lansat pe 16 octombrie anul trecut, graţie unui suport de 4,5 milioane de dolari SUA oferit de Guvernul Republicii Populare Chineze.

Partea chineză a oferit în cadrul proiectului 162 de piloni, 571 de camere video, 8 radare staţionare, 26 de kilometri de cablu fibră optică, calculatoare, servere, monitoare şi alt utilaj necesar.

Camerele de supravghere instalate în 25 de intersecţii din Chișinău au început să funcționeze în februarie 2014.

Pînă la 31 aprilie, sistemele vor fi amplasate în 41 de intersecţii, iar pînă în 2015,  pe întreg teritoriul Republicii Moldova vor fi instalate încă 250 de camere de supraveghere.

 

Leave a Reply